Etap strategii – część 5

Etap strategii

Na tym etapie głównymi celami są:

  • ustalenie organizacji projektu
  • określenie strategii wykonania
  • określenie strategii oddania do użytkowania
  • ocena i zarządzanie ryzykiem
  • określenie planu projektu

Nawiązując do poprzedniego etapu, etapu analizy wykonalności należy nadmienić, iż w celu osiągnięcia efektywnych wyników dla obu etapów, zadania i czynności powinny zostać ze sobą powiązane.

Struktura zespołu projektowego:

Najczęściej projekty realizuje zespół projektowy pod kierunkiem i nadzorem kierownika projektu. Zazwyczaj składa się z:

  • zespół wewnętrzny klienta ( przedstawiciele klienta)
  • kierownik projektu
  • zespół projektowy: architekci, konstruktorzy, projektanci branżowi
  • kosztorysanci, brokerzy ubezpieczeniowi, brokerzy kredytowi
  • wykonawcy, podwykonawcy

Przy wyborze każdego z członków zespołu należy zwrócić uwagę na:

  • odpowiednie doświadczenie
  • kwalifikacje techniczne
  • zrozumienie celów projektu
  • poziom dostępnych zasobów dodatkowych
  • zdolność do kreatywności/umiejętności opracowywania nowatorskich rozwiązań
  • entuzjazm i zaangażowanie
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętności komunikacyjne

Należy pamiętać, iż wpis na blogu jest jedynie skrótem informacji na dany temat. W celu poszerzenia wiedzy zapraszamy na nasze szkolenia oraz do lektury książki „Zarządzanie przedsięwzięciem budowlanym” Eric Stockes, Saleem Akram [ Biblioteka Menadżerów Budowlanych ]